Triage

 

Met behulp van triage (gerichte vragen stellen) kan bereikt worden dat u als patiënt de juiste zorg krijgt, op het juiste moment (bij spoed snel een plekje of spoedvisite) en bij de juiste hulpverlener (assistente, praktijkondersteuner, huisarts).

Meer en meer passen wij in de praktijk triage toe.

Doel

Het doel is om de praktijk efficiënt te laten functioneren en de kwaliteit van de zorg te handhaven en ondanks de toenemende drukte, de wachttijden tot een minimum te beperken.

Als u opbelt voor de afspraak zal de assistente vragen naar de reden van de hulpvraag:

“Kunt u in het kort vertellen wat er aan de hand is? ”

Het gaat er niet om dat de assistente de diagnose gaat stellen. Zij moet alleen een paar dingen weten om u zo goed mogelijk te kunnen helpen. Zodra de assistente weet wat voor u de beste afspraak is zal zij u een voorstel doen. Dit voorstel kan ook een advies zijn.

Geheimhouding

Het spreekt voor zich dat de assistente gebonden is aan geheimhouding en dus alles wat u met haar bespreekt zal niet aan derden worden gemeld.